Voor wie?
Kinderen vanaf 8 jaar
Met een diagnose ASS
of met een vermoeden van ASS
en een normale begaafdheid of licht verstandelijke beperking
Het doel?
Ervoor zorgen dat het kind zichzelf in zijn/haar kracht kan zetten, zodat hij/zij met een veilig gevoel, met vertrouwen, én met plezier zich verder kan ontwikkelen in een veilige (aangepaste) context, met zorgzame mensen om zich heen
wie ben 'IK' ?
Waar ben ik goed in ?
wat zijn mijn talenten?
Hoe kan ik deze méér inzetten?
Hoe geloof ik meer in mezelf?
Hoe kan ik dat kritisch stemmetje stoppen?
wat is autisme?
hoe ziet autisme er bij mij uit?
wie ben ik, los van autisme?
hoe vertel ik aan anderen dat ik autisme heb?
hoe vertel ik aan anderen waarmee ze rekening kunnen houden?
Zelfvertrouwen
Psycho-educatie
Prikkelverwerking
Emotieregulatie
RUST kunenn vinden
kunnen ontspannen
stress en spanning tijdig herkennen
stress en spanning leren minderen
emoties gepast leren uiten
sensorisch profiel opmaken
hoe ga ik om met
overprikkeling?
Welke prikkels overprikkelen
me?
welke prikkels geven rust?
hoe maak ik dit duidelijk aan
anderen?
Hoe maak ik vrienden?
Hoe behoud ik mijn vrienden?
Wat doe ik als ik ruzie heb?
Hoe kom ik aan een partner?
Hoe blijf ik trouw aan mezelf?
hoe geef ik grenzen aan?
Wat zijn mijn grenzen?
Ik heb steeds een vol hoofd. Hoe maak ik het weer rustig in mijn hoofd?
In mijn hoofd is het altijd zo chaotisch. Hoe breng ik orde in mijn gedachten?
Hoe stop ik met piekeren?
Hierbij kan gebruik gemaakt worden van Brain-Blocks-methoiek
Vriendschap & relatie(s)
VOL HOOFD