Autisme-coaching voor kinderen

Voor wie?

  • Kinderen vanaf 8 jaar

  • Met een diagnose ASS

  • of met een vermoeden van ASS

  • en een normale begaafdheid of licht verstandelijke beperking

Het doel?

Ervoor zorgen dat het kind zichzelf in zijn/haar kracht kan zetten, zodat hij/zij met een veilig gevoel, met vertrouwen, én met plezier zich verder kan ontwikkelen in een veilige (aangepaste) context, met zorgzame mensen om zich heen

Mogelijke thema's:

  • wie ben 'IK' ?

  • Waar ben ik goed in ?

  • wat zijn mijn talenten?

  • Hoe kan ik deze méér inzetten?

  • Hoe geloof ik meer in mezelf?

  • Hoe kan ik dat kritisch stemmetje stoppen?

  • wat is autisme?

  • hoe ziet autisme er bij mij uit?

  • wie ben ik, los van autisme?

  • hoe vertel ik aan anderen dat ik autisme heb?

  • hoe vertel ik aan anderen waarmee ze rekening kunnen houden?

Zelfvertrouwen

Psycho-educatie

Prikkelverwerking

Emotieregulatie

  • Leren lichaamssignalen te voelen

  • leren lichaamssignalen te linken aan emoties

  • leren om gepaste emotie te uiten

  • leren om stress te verminderen

 

  • sensorisch profiel opmaken

  • hoe ga ik om met
    overprikkeling?

  • Welke prikkels overprikkelen
    me?

  • welke prikkels geven rust?

  • hoe maak ik dit duidelijk aan
    anderen?

  • Hoe maak ik vrienden?

  • Hoe behoud ik mijn vrienden?

  • Wat doe ik als ik ruzie heb?

  • Hoe kom ik aan een partner?

  • Hoe blijf ik trouw aan mezelf?

  • hoe geef ik grenzen aan?

  • Wat zijn mijn grenzen?

 

  • Ik heb steeds een vol hoofd. Hoe maak ik het weer rustig in mijn hoofd?

  • In mijn hoofd is het altijd zo chaotisch. Hoe breng ik orde in mijn gedachten?

  • Hoe stop ik met piekeren?

  • Hierbij kan gebruik gemaakt worden van Brain-Blocks-methoiek

Vriendschap & relatie(s)

VOL HOOFD